Co to branding

Co to branding

Branding to inwestycje, które potrzebne są w każdej firmie, niezależnie od jej obrotów i wielkości. Dosłownie małe firmy mają szansę bardziej się rozwinąć dzięki działaniom reklamowym. Branding polega na tym, ażeby tworzyć pośród odbiorców, czyli klientów, taki wizerunek firmy, by chcieli być z nią identyfikowani: nabywać produkty, nosić ubrania danego producenta, czy jeść żywność, którą produkuje.

Przy bardzo dobrze prowadzonym brandingu klient kupuje nie tylko i wyłącznie dlatego, że potrzebuje, ale także dlatego że preferuje być częścią firmy. Specjaliści uważają, że sukces marki mierzy się nie tylko tym, jakie zyski przynosi, niemniej jednak też tym, jak bardzo jest popularna i polecana. O ile klienci są zadowoleni, a to można łatwo zmierzyć, sklep, czy firma będzie mnożyć zyski. Agencja reklamowa buduje system identyfikacji wizualnej dla każdej, nawet małej, marki. Składają się na nią: kolorystyka, logo, nierzadko sposób pokazywania się w reklamach. Gdy kampania odniesie sukces, klienci bardzo szybko zaczną kojarzyć markę już po zobaczeniu kolorów, które budują jej logo. Wybór logo to niebywale istotna sprawa, zwykle projektowanie logo również wykonują specjaliści. Jest tak dlatego, by zbudowany wizerunek był perfekcyjny i gwarantował sukces. W pewnych przypadkach nierzadko marki po latach bycia na rynku zmieniają wizerunek, dokonują czegoś w rodzaju ponownego otwarcia, chcą odświeżyć swój wizerunek. Dla agencji jest to czasami o sporo bardziej skomplikowane i pracochłonne niż praca z nową marką, która dopiero co wchodzi na rynek. Wtedy takie działania należy w jakiś sposób uzasadnić. Odbiorcy muszą wiedzieć, po co firma się zmienia i co chce w ten sposób osiągnąć. Rebranding to idealna okazja na rozpowszechnienie o zdobycie nowych klientów. Zdarza się, że dzięki niemu firmy otwierają się na nowych klientów, czyli inne grupy wiekowe klientów. Działania agencji w każdym momencie mają charakter długofalowy. Oznacza to, że nie można mówić o sukcesie po tygodniu czy dwóch. Powinno się minimum pół roku regularnych działań, aby mówić o sukcesie dla danej marki.

Zobacz więcej: studio graficzne łódź.

Back to Top