Kalendarze stosujemy w domach, biurach oraz miejscach pracy. Podręczne zabieramy na każdym kroku ze sobą. Ułatwiają nam kontrolę upływającego czasu oraz organizację zajęć.
Dzięki kalendarzom nie zapominamy o wizycie u dentysty, o urodzinach babci i rocznicach. Dają nam poczucie panowania nad czasami, co jest najważniejsze na co dzień. Jednakże kalendarze oprócz tej podstawowej funkcji sprawdzają się również w roli gadżetu reklamowego.
Kalendarze reklamowe
Gadżet reklamowy powinien być głównie przydatny. To właśnie funkcjonalność powoduje, że pełni swoją marketingową rolę, czyli promuje firmę, utrwala jej wizerunek oraz wywołuje pozytywne reakcje tak ważne dla tworzenia dobrych relacji biznesowych z klientem. Odznacza się różnorakie rodzaje kalendarzy i wszystkie mogą pełnić rolę gadżetu promocyjnego, który reklamuje naszą firmę między innymi kalendarze książkowe z okładką oznakowaną naszym logo czy kalendarze trójdzielne z zdjęciami obrazującymi działania naszego biznesu.
Kalendarze trójdzielne dobrze realizują cel marketingowy. Przede wszystkim charakteryzują się wysoką użytecznością. Kalendarz trójdzielny składa się z kilku elementów funkcjonalnych. Są to główka, czyli górna część przeznaczona na nadruk reklamowy, kalendarium a także dolna część, czyli stopka. Kalendarium składa się z trzech części: miesiąca aktualnego, poprzedniego i następnego. Takie rozwiązanie powoduje, że kartki z miesiącami gwarantują dużo miejsca na wprowadzanie notatek. Najczęściej stosowana jest też przezroczysta nakładka do przesuwania ramki służącej do oznaczania konkretnego dnia. W stopce umieszcza się dane kontaktowe firmy, co sprawia, że klient bez najmniejszego problemu może się z nami w każdym momencie skontaktować. Nie musimy poszukiwać naszej wizytówki ani naszej witryny internetowej.
Najważniejsza z marketingowego punktu widzenia jest część górna przeznaczona na nadruk. Jest to spora powierzchnia, które daje duże sposobności reklamowe. Właśnie dlatego kalendarz trójdzielny dla firm stanowi tak efektywne narzędzie promocji. Schemat graficzny kalendarza jest przygotowywany indywidualnie, tak aby spełnić wymagania i wytyczne klienta, ale standardowo umieszcza się tam logo oraz dodatkowe treści reklamowe nawiązujące do działalności firmy.
Źródło: www.whiteart.pl/kalendarze-trojdzielne.