Księga znaku – co zawiera?

Księga znaku – co zawiera?

Mocny wizerunek firmy wymaga stosowania sprawdzonych rozwiązań z zakresu marketingu oraz reklamy. Właściwie każdy przedsiębiorca powinien być świadomym, że spójny wizerunek firmy przekłada się na wyniki sprzedażowe a także efekt handlowy. Warto więc dołożyć starań, by tożsamość wizualna firmy była przygotowana w sposób fachowy a także złożony.

Dzięki temu nasza firma w oczach klienta będzie posiadała pozytywny wizerunek, co przyczyni się do lepszych wyników sprzedaży. Warto zatem inwestować w rozwiązania tj. księga znaku.
Identyfikacja wizualna firmy – co trzeba wiedzieć?
Identyfikacja wizualna firmy to kolekcja elementów, które odpowiadają za wykreowanie solidnego oraz spójnego wizerunku firmy. Jednakże księga identyfikacji wizualnej to zbiór zasad oraz reguł dotyczących stosowania znaków firmowych w określonych sytuacjach a także warunkach. Z księgi znaku dowiemy się między innymi w jaki sposób na odzież firmową mogą być nanoszone znaki firmowe, takie jak logotypy lub w jaki sposób mogą być oznakowane treściami reklamowymi firmy oraz logotypem stoiska handlowe czy targowe. Co więcej, księga znaku dostarcza też informacji na temat stosowania logotypu w wersji podstawowej, jak również w wersjach dodatkowych rozszerzonych. Znajdziemy tam też informacje dotyczące stosowania kolorystyki firmowej, np na pojazdach firmowych czy materiałach biurowych albo promocyjnych. W związku z tym księga znaku, która może występować w postaci elektronicznej lub papierowej, określa warunki, w jakich znaki firmowe mogą być stosowane na materiałach różnego rodzaju. Dotyczy to również materiałów reklamowych, takich jak banery, flagi czy gadżety reklamowe, takie jak kalendarze czy długopisy. Jest to istotny element utworzenia spójnego a także jednolitego wizerunku firmy, który przekłada się na powiększenie rozpoznawalności firmy a także marki. Warto mieć na uwadze, że identyfikacja wizualna firmy to jeden z najważniejszych elementów, który wpływa na budowanie jej pozytywnego wizerunku. A jest to zasadniczy detal w budowaniu trwałych relacji z klientem, jak też w procesie zdobywania nowych klientów. Warto zatem dołożyć starań, by księga identyfikacji wizualnej była przygotowana w sposób profesjonalny a także rozbudowany.

Zobacz także: przeczytaj jak działa księga identyfikacji wizualnej

Back to Top